Thursday, 25 April 2024
TEST: Bavaria 27 Sport Print E-mail
Written by Sašo Meden   
Nemški gigant Bavaria je tokrat predstavil svojo najmanjšo jahto iz serije Sport. Glede na odziv kupcev so zadeli v polno. Ne samo da uspeva Bavarii plasirati svoja plovila po zelo konkurenčnih cenah, vedno bolj se dviguje tudi kvaliteta izdelave teh plovil. Posledično je tudi povpraševanje izjemno veliko. Tako smo se morali na Izolskem sejmu navtike kar potruditi, da smo po besedah uvoznika odlično prodajan model 27 sploh lahko preizkusili. Že prvi občutek po vstopu na palubo je bil ugoden.

Zunanjost, paluba in kokpit

Še svež je spomin na zadnjo Bavariino motorno jahto, ki sem jo preizkusil. Zato moram takoj povedati, da mi je manjši model bolj všeč. Predvsem po obliki palube. Mnogo bolj športen izgled z nižjim vetrobranskim steklom, lično oblikovano streho kabine, ki se v blagem naklonu spušča proti premcu, in, nenazadnje, radarskim lokom, ki je ob splošno znani uporabnosti tokrat skoraj bolj modni dodatek, saj s svojo obliko še dodatno povečuje dinamič no obliko plovila. Izdelek je v osnovi namenjen družinam ali dvema paroma, proizvajalec pa ponuja več motornih opcij. Glede na strukturo cene plovila, kjer velik odstotek cene predstavlja motor, so pri Bavarii ponudili različice s po dvema ali enim bencinskim ali dizelskim motorjem. Slovenski uvoznik je očitno dobro preučil našega kupca in uspešno predstavil enomotorno verzijo z bencinskim motorjem, ki je predvsem zaradi cene privabila mnoge potencialne kupce. Zanimivo je tudi, da po moči odstopa le opcija s po dvema bencinskima Volvo penta 4.3 motorjema, ki nudi skupno 336 kilovatov moči, medtem ko ostale motorne inačice ponujajo med 186 in 230 kilovati moči. Glede na zanimanje kupcev, in upoštevaje ceno, bi tudi sam pritrdil, da je opcija s 239-kilovatnim bencinskim motorjem najbolj ugodna. Obenem naj povem, da se pokrov motorja dviga električno in dostop do vseh delov motorja je pri izvedenki z enim motorjem naravnost fantastičen. Serviserji so verjetno načrtovalcem pri Bavarii zelo hvaležni.

Paluba

V Bavario 27 Sport vstopamo preko široke in dovolj udobne krmne kopalne ploščadi, ki je prekrita s tikovimi letvicami. Vrata na desni strani delijo krmni del od kokpita. Na levi strani se nahaja velika sončna ploščad, nad katero se razprostira že omenjeni radarski lok. Prednji del sončne ploščadi tvori klop salona, ki se v obliki črke U nadaljuje proti vhodu v kabino. Pod sončno ploščadjo so konstruktorji predvideli velik skladiščni prostor, kakršnega le redko najdemo tudi na večjih plovilih. Salon je za moj okus nekoliko premajhen, tako da bo moral četrti član posadke uporabiti kar krmarski sedež, če se bo hotel pridružiti omizju. A to pravzaprav niti ne predstavlja kakšne večje težave. Krmarski prostor se nahaja na desni strani, sedež je udoben in nastavljiv, kontrolni instrumenti pregledni, le del armaturne plošče, ki je predviden za vgradnjo GPS chart ploterja, je nekoliko preveč horizontalen, tako da bo potrebno za pogled na elektronsko karto malo stegniti vrat. Prehod na premec je možen le preko krmnega dela. Pohodni del ob strehi kabine je dokaj ozek, za varnost pa se moramo držati za dovolj trdno ograjo, ki obdaja praktično celotno dolžino plovila. Veseli me, da so na palubi poskrbeli za konkretno velike bitve, na katere bodo lastniki lahko brez težav privezali še tako debel muring. Sidro je vgrajeno klasično na nosilec v premcu. Za spuščanje in dviganje skrbi električen vitel.

Notranjost

Spustimo se v podpalubje, kjer nas pričaka prostorna in svetla kabina. Oblikovalci so se res potrudili in v dobrih osem metrov dolg trup vgradili karseda udobno notranjost. Na levi strani se nahaja majhna kuhinja s špiritno-električnim kuhalnikom, hladilnikom in umivalnikom s toplo in hladno vodo. Na nasprotni strani se nahaja kopalnica s tušem, straniščem in dokaj velikim umivalnikom. Tudi za toaletno omarico so poskrbeli. Celotna kopalnica je izdelana iz umetnih mas, kar olajša čiščenje in podaljša trajnost elementov. Premec je notranji salon, ki pa ga ponoči lahko spremenite v posteljo še kar udobnih dimenzij. Izdelava pohištva je tipična za Bavario. Kvalitetno in preprosto sestavljeno. Večino pohiš tvenih elementov poznamo že z njihovih jadrnic in drugih modelov Sport. Pri Bavarii redno skrbijo, da je omaric in skladiščih prostorov dovolj, in tako je tudi pri njihovem najmanjš em modelu. Lastnikom je namenjena spalnica, ki se nahaja pod kokpitom. To res ni ne vem kakšno razkošje za gibanje, je pa več kot udobna za spanje. Ogromna postelja dolžine 210 centimetrov bo dovolj za še tako razvajenega kapitana. Preobleči se v kabini ni možno zaradi dokaj nizke višine, zato pa so kabino opremili z lično izdelanim in še kako uporabnim pohištvom.

Plovba

Glede na prejšnjo izkušnjo s podobno, le nekoliko večjo Bavario Sport sem pričakoval dobre plovne lastnosti in pričakovanja so se v celoti izpolnila. Kljub le enemu motorju Bavaria 27 Sport hitro pospeši in izglisira. Ponovno je odlično oblikovan podvodni del. Plovba je mirna in tiha, vse do 4.000 vrtljajev motorja, ko postane precej bolj glasna, zato predlagam potovalno hitrost pri vrtljajih med 3.700 in 3.800, ko 27-ica pluje z udobnimi in vsaj zame dovolj hitrimi 24 vozli. Med hitro plovbo občutimo vso trdnost konstrukcije in enostavnost premagovanja tudi nekoliko večjih valov. Pogon je izveden preko Z pogonske noge z dvojnim propelerjem, kar zagotavlja optimalen izkoristek goriva, obenem pa povzroča pri ostrih zavojih zajemanje zraka v propelerje, zato bodite pri zavojih nežni. Tudi plovba je veliko bolj prijetna, če s plovilom upravljate mehko. Med plovbo je upravljanje s plovilom dokaj nezahtevno. Za izravnavo nagiba služijo flapi, ki jih morate natanč no nastaviti glede na razpored teže. Občutek boste hitro osvojili. Kot vsi vemo, so najbolj občutljivi manevri pristajanja, ki z eno Z nogo neveščim predstavljajo kar nekaj težav. Tudi pri Bavarii 27 Sport je podobno. Potrebno je dobiti nekaj občutka za zanos in motor vas bo pripeljal na želeno mesto, začetniki pa si bodo lahko pomagali tudi s serijsko vgrajenim premčnim motorjem, ki zelo olajša to za marsikoga najbolj neprijetno opravilo.

KONČNI VTIS

BAVARIA 27 SPORT je majhna in obenem velika jahta za štiri osebe, ki nudi veliko več udobja, kot si lahko mislite na prvi pogled. Izdelava je zelo kakovostna, tako v smislu trupa in palube kot notranje opreme. Veseli veliko dodatne opreme v standardni ceni. Tako dobite serijsko vgrajen premčni motor, dodatni hladilnik v kokpitu, grelnik vode, štedilnik, in še kaj bi se našlo. Kdor ni preveč mahnjen na kilovate, bo izbral prav takšno opcijo, kot smo jo preizkusili. Še posebej sedaj, ko je že v veljavi nov Zakon o davku na plovila, po katerem bo potrebno za vsak kilovat plačati en evro na leto. Pri končni oceni Bavarie nikakor ne morem mimo zelo sprejemljive cene. Skoraj 9 metrov dolg gliser za ceno slabih 70 tisoč eurov je več kot ugodno. Še posebej, če pomislimo, da je to že plovilo, ki vam omogoča prepluti celotno jadransko obalo, na njem kvalitetno bivati in se obenem počutiti zelo varno. Skratka, zelo veliko dobrega za zelo znosno ceno.

Besede zastopnika

BMB 27 Sport je prva v vrsti motornih jaht, ki jih proizvaja ladjedelnica Bavaria. Jahta je projektirana na podlagi dolgoletnih izkušenj in zahtev kupcev v svetovno znanem in uglednem studio J & J bratov Jakopin. Kljub svoji oznaki 27 je jahta dolga 8,95 m in široka 2,98 m, kar jo uvršča med zelo udobna plovila. Jahta je primerna za manjšo družino. Notranjost nudi 4-5 zelo udobnih ležišč v zadnji kabini in salonu. V toaletnem prostoru je umivalnik, tuš s hladno in vročo vodo in morski WC. Seveda je jahta opremljena s septičnim tankom. V kuhinji je kuhalnik z dvema gorilnikoma, umivalnik in 50 l hladilnik. Kokpit nudi vse pogoje za udobno bivanje. Zaradi širine se zdi, da je plovilo večje od 27 čevljev, kar je njegova oznaka. Poleg klopce v obliki črke u in mizice je na kokpitu velika sončna ploščad (dolžine 190 cm) za dve osebi. Pod njo se skriva res veliko odlagališče za opremo in ostalo kramo. Vse skupaj se s pomočjo motorja dvigne in tu je motorni prostor, ki je lično in učinkovito narejen, tako da je dostop do vseh vgrajenih naprav in motorja zelo enostaven in udoben. Maksimalna hitrost plovila je 38 vozlov, potovalna pa 28 vozlov.

Sašo Meden
foto: MediaSpeed

 

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.